Tu Știi Ce Citești?

Sunt cititoare. Citesc multe chestii, de la cărți grele (din unele înțeleg ce vreau, din altele nu înțeleg nimic), la articole de Cancan și Libertatea. Între cele 2 extreme, îmi fac timp și pentru Readerul pe care, ce-i drept, s-a cam pus praful în ultimul timp.

Deschizând Readerul într-o seară liniștită de iunie, m-a-ncercat o ușoară senzație de rușine, ca atunci când intru în camera mea și mă lovește dezordinea pe care am reușit să o ignor timp de câteva zile. Câteva zeci de autori a câteva sute de articole necitite mă mustrau tăcut. Cum am putut să le ignor atâta timp? Oamenii ăia pentru cine au scris, dacă nu pentru mine?

Aproape instantaneu, am început să arunc un ochi peste ce s-a mai scris, să arunc cu verdicte în stânga și-n dreapta: ce merită aprofundat și ce blog merită urâtul „Mark all as read”. Și mi-am dat seama că, dacă cineva m-ar întreba „Tu ce bloguri citești?”, eu, ca cititoare sporadică de bloguri ce sunt, n-aș ști să articulez un răspuns coerent.

Ca în orice altă situație, fiecare dintre noi (și prin „noi”, în lumina discuției de față, mă refer la cititorii de bloguri) are un prag. Sunt bloguri care îți aduc o utilitate practică, cele care îți vorbesc despre subiecte de interes comun, poate profesional, și cele care îți oferă o perspectivă alternativă asupra lumii din jurul tău, cele de „spălare de creier”, la fel de utile și necesare, de altfel. Pentru a putea sustrage la maximă capacitate informația atât de necesară ție, ca individ, trebuie să-ți alegi canalele cele mai potrivite ție.

Conceptul de „too much information” poate să fie amuzant, dar este cât se poate de real. Și informația poate să fie prea multă și tu să nu fii în stare să o acumulezi așa cum trebuie. O sută de canale care îți pompează informație va fi de o sută de ori mai inutilă decât 10 canale care îți oferă informația pe care tu o cauți.

Deci? Tu ce bloguri citești?

About Maria

Meu amor, meu amor, meu corpo em movimente minha voz a procura do seu proprio lamento.

Posted on June 30, 2011, in Paşi mici spre o lume mare: online-ul. Bookmark the permalink. 3 Comments.

  1. Si readerul meu este cam in aceeasi situatie, citesc destul de rar ce publica lumea. La mine ar fi trei motive: m-am abonat prin mail la blogurile pe care trebuie neaparat sa le urmaresc (sa nu cumva sa-mi scape vreun articol necitit), pe altele le deschid direct in browser si ultimul motiv – si poate cel mai important – facebook-ul imi mananca foarte mult timp si petrec (sau pierd) zilnic cel putin 1-2 ore pe el.

  2. Eu chiar folosesc GReader-ul in fiecare zi, numai asa parcurc toate noutatile de pe blogurile care le urmaresc.
    Mi se pare solutia cea mai simpla si mai rapida, apoi daca un titlu sau o parte din textul parcurs sumar imi atrage atentia intru pe site-ul respectiv pentru a parcurge integral postarea si eventual pentru a lasa un comentariu.
    Ma ajuta foarte mult si extensia pentru Chrome (Google Reader Notifier) care ma tine la curent in timp real cu numarul de articole aparute.🙂

Leave a Reply

