What does an Account do?

What does an Account do?Când am pășit pentru prima dată într-o agenție de publicitate, cu scopul de a obține o poziție de intern acolo, mi s-a spus că ce urma să fac eu nu era glamorous, ci execuție, multă migală și rutină. Bummer, eu de-asta venisem acolo. Așa am ajuns după luni de zile de training să fiu Account (nu, nu contabil = accountant, ci Client Service).

Replica asta mi-a rămas întipărită în minte și am observat, de-a lungul timpului, că meseriei ăsteia nu i se acordă suficientă atenție și este foarte neglijată. Motiv pentru care nimeni din afara agențiilor nu prea știe ce face un Account. Nici măcar unii dintre clienți. Îmi aduc aminte că am participat o dată la un târg de joburi și cineva, de la o agenție, mi-a spus că aș fi foarte potrivită pentru un post în departamentul de Client Service la ei. Dar cum eu venisem setată pe creație, iar ce zicea fata aia mi se părea că sună a răspuns la telefoane, am zis pas. Little did I know.

Probabil ați observat și voi, pe la evenimente de gen, că laurii unei campanii mișto merg la strategie, la creație etc. Rareori este chemat să speakuiască și Account Managerul. Se scrie sporadic  despre Accounts ca despre niște oameni isterici, pe care departamentul de dezvoltare îi urăște și pe care clienții îi învinovățesc și asta rămâne percepția acelora care au ajuns să audă despre această poziție. Există job descriptions cu nemiluita, dar niciun Account nu scrie despre ce face. Se scrie despre strategie, despre comunicare și PR, despre marketing, de ce nu s-ar scrie și despre cum să faci Client Service cu artă?

Adevărul e că Accountul, fie el Senior, Key sau Executive, are o responsabilitate ingrată. E un fel de double spy și trebuie să joace și pe frontul clientului și pe cel al agenției. Clientului trebuie să-i explice de ce agenția lui e nemaiîntâlnită și nemaivăzută și că tot colectivul lucrează numai pentru îndeplinirea obiectivelor lui, că așa cum zicem noi e mai bine decât ce vrea el, iar pe colegii din agenție trebuie să-i convingă de faptul că ce vrea clientul nu e deloc nerezonabil și că are motive întemeiate să fie mai dur privind deadline-ul ăsta, pentru că pe ultimul l-am încălcat cu 2 zile, că venise clientul nou, care era mai important atunci.

It’s a zoo, I tell you.

[foto]

About Maria

Meu amor, meu amor, meu corpo em movimente minha voz a procura do seu proprio lamento.

Posted on April 27, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 4 Comments.

  1. Poate multa lume e confuza vizavi de accounti ca nu-s multi accounti care stiu sa fie accounti😉 Poate multi accounti inclina mai mult spre client decat spre a echilibrul dintre creatie – client.

    • Da, din pacate asa e si trebuie sa-ti dau dreptate. Dar, in apararea noastra, e greu sa gasesti echilibrul ala. Uneori ne iese, alteori nu.

  2. Atunci succes in lupta din jungla😀

  3. Hehe, bine punctat Oana!🙂 E greu cu echilibrul ala…

Leave a Reply

