Masterat Online? De ce nu?

Management si comunicare in afaceri„E greu viața” obișnuiește bunicul să spună, ironic (și intenționat greșit, că doar e cel mai al dracului prof de limba română din câți am cunoscut), când mai vine vreun vecin mai sărac cu duhul să se plângă că primarul/poștașul/vânzătoarea de la magazin îi fac neplăcute.

Așa am învățat eu să nu mă plâng de neajunsuri (în preajma bunicului că în rest…), deși m-aș plânge într-una de lipsa de timp pentru activități care îmi fac plăcere și de unde aș căpăta un real folos. De exemplu, că n-am timp să mă duc la cursurile de master. Așa rar cum mă duc eu, plec întotdeauna de acolo cu ceva în plus, cu o informație nouă, care mă face să simt cum mă dezvolt câte un pic și mi-aș dori să găsesc o soluție. Și cum doamnele de la secretariat nu mă lasă să mut cursurile după bunul plac și nici profesorii nu cred că ar veni în weekend la mine în sufragerie, întrevăd o singură soluție: un masterat online.

Multă vreme am tot evitat ideea, din diferite motive auzite, răsauzite și adoptate fără să le trec prin propriul raționament: ba că dacă nu ești în sala de curs, ai trecut ca gâsca prin apă prin facultate, ba că ăia de la ID sunt, de fapt, cei respinși de la zi și câte și mai câte povești. Adevărul e că lucrurile au evoluat mult și oricât de tare le-am blama noi că nu fac, că nu dreg, că nu ne pun la dispoziție nu știu ce, universitățile au învățat câte ceva de la tinerii masteranzi din ziua de azi și anume că au nevoie de flexibilitate și independență. Am zis că puțin research nu strică.

M-am tot uitat în stânga și-n dreapta, să văd ce universități oferă așa ceva, ce facultate îmi pune materiale de studiu la dispoziție pe net, care să aibă un orar ok și profesori care să știe despre ce vorbesc și unul singur mi-a atras atenția: Management și Comunicare în Afaceri de la SNSPA. Probabil am fost influențată și despre faptul că la cursurile de la Brand Management se vorbește mult despre acest program, că ar fi foarte mișto, profesori de top, care aduc și speakeri la curs, cică ar fi o conferință continuă acolo.

Mai mult decât atât, lucrurile astea se pare că se întâmplă și pe platforma de comunicare online: oamenii și-au pus la punct acest site, în care cursurile se țin sub forma unei discuții, poți accesa cursuri mai vechi, poți chatui cu membrii echipelor tale de proiect, vorbi în particular cu profesorii și așa mai departe, tot ce te-ai aștepta de la un masterat online.

A rămas o singură întrebare: oare aș fi mai activă la cursurile online decât la cele din sălile de curs? Îmi cunosc punctele slabe și unul dintre ele este vorbitul în public, de aceea prefer să tac la curs și să aștept, poate pune altcineva întrebarea în locul meu. Știu că e o atitudine complet cretină, dar nu pot să nu mă întreb dacă un masterat online n-ar fi soluția potrivită pentru mine.

Voi ce ziceți?

Sursa foto

About Maria

Meu amor, meu amor, meu corpo em movimente minha voz a procura do seu proprio lamento.

Posted on April 14, 2011, in Paşi mici spre o lume mare: online-ul and tagged , , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Nu stiu sa-ti spun daca masteratul online ar fi sau nu solutia potrivita pentru a-ti imbunatati proactivitatea, participarea verbala… Un modul flexibil (online, ID) este o solutie excelenta pentru cei care nu au timp, dar vor sa invete. In final, conteaza foarte mult motivatia ta, plus timpul si energia disponibile. Pentru ca, stii truismul, daca vrei sa inveti, poti invata oricand si (de) oriunde. Cred ca un online ti-ar solicita mai multa determinare – nu mai exista presiunea externa de a te duce la cursuri (si a participa la ele, obosita si poate pasiva), ci vointa de a stabili tu contactul cu informatia, cursurile, discutiile, etc. E un efort suplimentar. Avantajul e ca poti sa-l faci in timpul prescris de tine. Cat despre vorbitul in public, „luarile de cuvant”, etc… nu cred ca dusul frecvent la cursuri offline si online remediaza problema (daca zici tu ca e o problema…). Cred ca pur si simplu e nevoie de o circumstanta, intamplare, click/declick. Dar se va intampla cu siguranta, stai linistita…😉

Leave a Reply

