De Ce Nu-mi Place Twitter App

twitter-appAplicatia Twitter pentru Facebook ofera posibilitatea utilizatorilor de Twitter sa transmita instantaneu tweeturile in profilul de Facebook si are foarte mult succes printre twitteristi. Aparent, este foarte utila si iti da senzatia ca impartasesti si cu prietenii de pe Facebook ce spui pe Twitter. Adica, ti-e lene sa scrii 140 de caractere de 2 ori?

Am folosit-o si eu o perioada si imi placea ca aveam  status updates regulate si aveam tot felul de sperante de la aplicatia asta: ca o sa-mi sporeasca numarul de followers, ca voi genera mai multe interactiuni pe profilul meu de Facebook si ca o sa-mi faca parul sa se pieptene singur.  That did not happen. I repeat: it is not true.

Apoi, am devenit prietena  pe Facebook cu mai multi oameni pe care ii urmaresc si pe Twitter. Si cum redundanta nu e prietena mea cea mai buna, nu prea-mi place cand citesc ceva pe Twitter si apoi gasesc aceeasi informatie pe Facebook, de la aceeasi sursa si in acelasi format.

Ce stiu foarte putini (si mai putini pun in practica aceasta cunostinta) e ca Twitter si Facebook nu au fost facute sa fie folosite la fel. In primul rand, Twitter nu e conceputa ca o retea sociala, ci ca o retea de microblogging. Chiar reprezentantii Twitter o pozitioneaza ca fiind o retea informativa. Pe Twitter domneste comunicarea eficienta, pe Facebook te imprietenesti cu oamenii. Pe Twitter ofer informatie si preiau informatie. Pe Facebook pun poze, dau share, comentez si dau like. Facebook ma conecteaza altfel cu oamenii, are plusul vizual care contrasteaza cu ce ofera Twitter.

Si ar mai fi un lucru: nu stiu in ce masura folositi voi functia Share pe Facebook si cat de des atasati linkuri. Ideea e ca pe Facebook nu poti da share decat daca are un link/foto atasat; statusurile nu sunt “share-uibile”. Iar daca informatia pe care eu vreau sa o transmit contine si un link, de ce sa pun un shortlink pe Facebook in cadrul unui status care nu poate fi preluat de prietenii mei? Si daca tot sunt aici, de ce sa nu ma folosesc de functia vizuala pe care o ofera Facebook?

In plus, daca incep pe Twitter o conversatie cu cineva, de ce sa-mi ametesc prietenii de pe Facebook cu bucata mea de conversatie, din care oricum nu vor intelege nimic pentru ca cei care nu sunt pe Twitter nu prea inteleg cum sta treaba cu @ si # si RT.

Ca tot vine Craciunul.

Multumesc mie pentru foto.

About Maria

Meu amor, meu amor, meu corpo em movimente minha voz a procura do seu proprio lamento.

Posted on December 15, 2010, in Paşi mici spre o lume mare: online-ul and tagged , , . Bookmark the permalink. 3 Comments.

Leave a Reply

