AdBreak – De ce nu mai e misto publicitatea romaneasca?

Question is…when’s the last time it was? Cu exceptia catorva campanii misto pe care as putea sa le numar pe degetele de la maini, hai si de la picioare, piata noastra de publicitate a cam hibernat in ultimii ani. Sa fie de la criza? Sa fie lipsa entuziasmului? Sa fie clientii? Astea sunt intrebari la care s-au cautat raspunsuri aseara la AdBreak – editia 37.

In primul panel, au fost invitati cei de la McCann Erickson sa vorbeasca despre vestita campanie “ROM Autentic”. Am aflat niste insight-uri interesante, cum ar fi ca una din alternativele la “Noul ROM” a fost ca Nichita sa faca baie in ciocolata ROM. Spooky, huh? Intrebati despre cum le-a venit Ideea, creativii de pe scena au dat vina pe research. Atunci au descoperit ei ca romanul sufera de “patriotism reactiv”. Mai précis, pe la focus grupuri si in sondaje, atmosfera generala era “Romania e de cacat, noi vrem sa plecam din tara, nu mai putem aici”, dar cand li se sugera o insulta la adresa patriei, vedeau rosu, galben si albastru in fata ochilor. Niste ipocriti, romanii astia.

Apoi, mai multi publicitari au incercat sa-si regaseasca entuziasmul. Adrian Botan a spus ca, in Romania, creativii se lasa prea usor daramati de refuzul clientilor si ca secretul consta in regasirea energiei de a veni cu inca o idée si inca una, pana cand va aproba si clientul…ceva. Aici, Catalin Dobre a completat si a spus ca lozinca “clientul e de vina pentru lipsa de creativitate a campaniei” e un mit; trebuie sa fii perseverent, sa insisti, sa stii sa-ti si vinzi ideea.

S-a vorbit si despre conceptul de “viral”, unul din cuvintele alea care sta pe tastele tuturor, everyone wants one but doesn’t really know how to get it – valabil si pentru clienti si pentru agentii. Problema aici e ca, desi clientii au devenit foarte pragmatici, foarte educati in ce priveste campaniile de promovare ale brandului lor si foarte sales oriented, viralul inca le ia mintile si ochii si il vad ca pe un El Dorado al awareness-ului. Ori nicio agentie nu-ti poate promite ca-ti coace un ceva care sa devina viral. Asa cum a zis Botan, viralul e o consecinta, un efect, nu un obiectiv.

Ce zic eu? Zic ca Music Club trebuie sa investeasca intr-un sistem de ventilatie mai puternic. Prea mult fum pentru ochii mei de fumatoare.

About Maria

Meu amor, meu amor, meu corpo em movimente minha voz a procura do seu proprio lamento.

Posted on November 25, 2010, in Grămada cere vârf and tagged , , . Bookmark the permalink. 4 Comments.

  1. Ce s-ar intampla daca de maine nu ar mai exista nici un fel de publicitate? Cum ar fi?

    • Cred ca multe branduri ar disparea de pe piata si ar ramane in picioare doar cele mai vizibile. Consumatorii si-ar alege in mod inconstient un brand pentru fiecare produs pe care l-ar consuma la infinit, fara niciun impuls de a mai incerca si altceva. Atunci am vedea cu adevarat cine a reusit sa-si fidelizeze clientii si cine nu.

      Iar consumatorii de publicitate ar fi foarte tristi. Depresivi, probabil.

  2. Aiurea!(raspund lui reclame Tv). Exista din cele mai vechi timpuri si va mai dainui. Se va face publicitate din gura in gura, din om , in om,din mana in mana.
    Cat despre cronica evenimentului , foarte fain scris.

  1. Pingback: AdBreak – De ce nu mai e misto publicitatea romaneasca? | Șmen.ro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: