A angajat-o cineva pe Ana?

Câţiva dintre voi ştiu că, de ceva timp (foarte scurt), am intrat cu paşi mici şi foarte timizi în lumea online-ului. Şi, evident, mă refer la ceva mai deep decât messenger, email şi Facebook, servicii pe care le folosesc deja de câţiva ani buni. Am pătruns în sala motoarelor, să zicem.
Scoţând, astfel, la înaintare newby-ismul meu în ale online-ului şi apărându-mi stângăciile cu el, îmi voi permite în următoarele rânduri să arunc un ochi şi-o critică mică la ultimul conţinut online viral ce stă pe degetele multora şi are potenţialul de a merge şi mai departe.
Suspect: Ana.
Ana este o tânără de 28 de ani, absolventă a Facultăţii de Administraţie Publică din cadrul SNSPA.
Ocupaţie: Îşi caută un job decent.
Ana a început facultatea mai sus numită cu speranţa că o să-şi găsească de lucru în domeniul mai sus numit. A intervenit criza. A trimis sute de CV-uri pe e-jobs şi bestjobs. Începi să te recunoşti?
Ana s-a gândit, în continuare, că trebuie să comunice cumva, în masă, angajatorilor că e dispusă şi disponibilă. Şi a folosit cea mai la îndemână unealtă de a-şi propaga mesajul: un blog.
În câteva ore, povestea Anei a ajuns pe la toţi bloggerii care au preluat şi au transmis mai departe mesajul ei. De la bloggeri, a ajuns la ziare online. De la ziare online, a ajuns la ziare print. La TV, ce-i drept, n-am văzut-o, dar nici n-am mai zapat în ultimul timp (de când n-aţi mai folosit cuvântul “a zapa” :))?). Ana nu cere mare lucru. Cere 1500RON şi să nu i se ceară favoruri sexuale de la şefii ei.
Aşa a ajuns Ana să fie virală. Pe net găsiţi diverse definiţii ale termenului “viral”. Pentru mine, înseamnă un ceva necunoscut care ajunge să fie cunoscut de foarte mulţi oameni în foarte scurt timp.
Ana a ajuns celebră pentru că e un dublu simbol. În primul rând, reprezintă toţi tinerii din România. Mai precis, un început de clasă mijlocie în România. Şi aici ofer explicaţii. Clasa mijlocie nu prea există în grădina carpatină şi n-a existat timp de mulţi ani după 1989. Dar începe să se formeze. Ana încă nu face parte din ea dar e reprezentanta viitoarei clase mijlocii, pentru că ea şi cei ca ea vor face lucrurile să se mişte, creând această nouă pătură socială.
În al doilea rând, a reprezentat un eşec, până acum câteva zile. Al unei economii, al unei ţări, al unei societăţi, al unei guvernări. În momentul ăsta e în plin proces de transformare în propriul ei succes.
Concluziile mele în ce privesc ingredientele unui mesaj viral? Una bucată calculator + abonament Internet, un mesaj cu puternice implicaţii sociale, emoţionale, afective etc, vreo doi bloggeri şi o criză economică mondială.
Pofta buna!
Eu zic să-i dea cineva un job în online.

About Maria

Meu amor, meu amor, meu corpo em movimente minha voz a procura do seu proprio lamento.

Posted on August 4, 2010, in Paşi mici spre o lume mare: online-ul and tagged , , , . Bookmark the permalink. 4 Comments.

  1. Si eu zic la fel , s-o angajeze cineva pe Ana ca altfel ne-o angajeaza puterili straine ..si sa te tii atunci , ura si varsare de sange .. hai , asteptam provincia , undeva unde nu e net ..ca pare periculoasa!

  2. Weey dar ce de “Ana” ai linkuit. Puteai să dai link pe unul sau două “Ana-uri”, se subînțelegea că e aceiași Ana.

    Iar ON-Topic: M-aș bucura pentru ea să-și găsească un loc de muncă însă nu e de bine, am ajuns să avem nevoie de mii de oameni care să propage informația mai departe pentru a găsi un loc de muncă și asta cu studii la actual. Am ajuns rău !

    • Pentru efect dramatic😛 On – Topic: Intr-adevar, asta e partea trista a situatiei. Insa e un semn ca poti sa obtii ce-ti doresti cu putina imaginatie si initiativa.

  3. eu zic sa nu subestimati puterea online-ului si, in special, a retelelor sociale in cautarea unui job😉

    http://www.concediaza-ti-seful.ro/2010/08/chiar-vrem-sa-ne-angajam-studiu-de-caz/

Leave a Reply

