Cola vs. Pepsi rereloaded

Ani la rând, Coca Cola a fost cel mai cunoscut brand din lume, conform sondajelor realizate de Interbrand. Anul trecut, primul brand din lume valora 69 de milioane de dolari. Mi se pare fabulos traseul parcurs de acest produs. Cu toții știm că, inițial, produsul a fost vândut în farmacii, ca medicament pentru  dependența de morfină, impotență și altele, iar în primele 8 luni s-au vândut, în medie, nouă băuturi pe zi, ca astăzi să fie lider mondial în Top 100 Global Brands. It’s the American Dream of all businesses.

Cu toate astea, din punctul meu de vedere, Pepsi le-au dat clasă celor de la Coca Cola în ce privește advertisingul, întotdeauna. Reclamele lor zgândăre competiția și mă fac să regret că, în România, publicitatea de genul ăsta nu e permisă.

The Cola Wars au fost două la număr și s-au desfășurat în anii 80 și, mai apoi, în anii 90. Iar acum se întrevede un al treilea. Pepsi tocmai a lansat primul atac, printr-un remake al unei reclame din 1995. În original, doi șoferi de camion aparținând celor două companii se întâlnesc într-un diner și, în ciuda rivalității, se împrietenesc și fac schimb de băuturi. Șoferul Pepsi ia o gură de Cola, zâmbește indulgent și o pasează înapoi. Șoferul Cola ia o gură de Pepsi și refuză să o mai dea înapoi. Ad-ul regizat de Joe Pitka se termină printr-un cadru cu restaurantul, prin geamul căruia zboară un scaun. Simple yet fabulous. Îl puteți viziona aici.

Noul ad urmează aceeași linie, cu mici modificări. În prim plan sunt băuturile fără zahăr ale celor două companii, Diet Coke și Pepsi Max. Șoferul Pepsi din 1995 este, acum, patronul restaurantului, iar când noul șofer Cola bea cu nesaț Pepsi Max, noul șofer Pepsi scoate un Smartphone, îl înregistrează și îl publică pe Youtube. Noul ad (aici), regizat tot de Joe Pitka, dar în cadrul altei agenții, se termină cu cei doi șoferi zburând prin geamul restaurantului.

Foarte interesant de menționat este și cum au gândit cei de la Pepsi numele de Pepsi Max. Studiile arată că băutura este foarte populară printre femei, dar 60% dintre bărbați o consumă. Pe scurt, n-au vrut să-i spună Diet Pepsi pentru că ar fi fost respinsă de bărbați care preferă să zică „I need to get into shape”, decât „I’m on a diet”. Îmi pare rău să vă aduc la cunoștință, dragii mei,but it’s the same thing. You’re on a diet.

Mai multe detalii despre realizarea celor două ad-uri găsiți aici.

Nu pot să spun decât că de-abia aștept răspunsul celor de la Coca Cola și…Oh, it is so on!

About Maria

Meu amor, meu amor, meu corpo em movimente minha voz a procura do seu proprio lamento.

Posted on July 20, 2010, in Grămada cere vârf and tagged , , , . Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. De departe cea mai tare reclama din pepsi-coke war a fost aia cu pustiu care scoate doua cutii de cola ca sa ajunga la butonul pentru pepsi. Si oricum, cred ca reclama asta e mai degraba raspunsul decat provocarea. Daca mai tii minte sloganul din The Invention of Lying: Pepsi…for when they dont have coke

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: