Să dispară Crăciunul!

Azi a avut loc cea de-a doua și ultima zi a PR&Ad Fair 2010. Mărturisesc că e primul târg de joburi la care particip. Da’ m-a lovit și pe mine criza și în curând o să-ncep să “am o vârstă” , nu mă mai pot juca de-a studenta lucrătoare.

În fine, cum mă plimbam eu de zor, ca o albină amețită, printre standuri (feeling very awkward pentru că oamenii ăia se uitau la mine și așteptau întrebări, iar mie mi se părea că întrebarea era întipărită adânc pe fruntea mea: “Da’ joburi n-aveți de dat?”), am descoperit standul celor de la Grafitti PR.  De acolo, am plecat cu temă pentru acasă: „Imaginează-ți că de mâine nu mai avem Crăciun. Deloc. Decembrie devine o lună ca oricare alta (ca Octombrie, de exemplu). Așa că tema este să creezi CEVA în loc de Crăciun.”

Mboooon.  În primul rând, vreau să subliniez cât de nefericită este comparația lunii Octombrie cu o lună oarecare. Luna Octombrie este esențială în decurgerea liniștită a anului. Ce ne-am face fără Octombrie? Am trece direct de la Septembrie la Noiembrie și cine a mai pomenit așa ceva? Octombrie face tranziția ușoară. Ca Actimel. (Da, eu m-am născut în Octombrie, deci e o lună foarte importantă pentru toată lumea.)

Ce ar însemna să nu mai avem Crăciun, așadar? Nu brad. Nu cadouri. Asta ca să vezi materialismul meu, în primul rând, nu știu dacă al românului, în general. Nu luminițe, nu bradul ăla sinistru de metal de la Unirea (which might be a good idea). Nu mers la biserică. Nu Doamne – Doamne.  Nu iesle. Nu magi. Nu Moș Crăciun, deci hornul nu își mai justifică existența, deci nicio casă nu va mai avea hornuri. Nu culorile roșu și verde. Nu reni, nu elfi. Nu Polul Nord. Nu zăpadă. Nu filme cu minuni. Nu minuni. Nu reclamele la Coca Cola cu “Vin sărbătorile, vin sărbătorile” și camioanele alea mari cu Moșu care bea E-uri. Mergând pe aceeași logică precum cea aplicată în cazul hornurilor, nu camioane, nu Coca Cola, nu E-uri. Nu post. Nu sărmăluțe și mămăliguță. Nu tăierea porcilor!!! Nu porci. Nu salată boeuf.

Aha. Opresc aici procesul de curățare. Mâine o să încep să adaug elemente noi.

Voi ce Crăciunisme aveți de care vreți/nu vreți să scăpați?

About Maria

Meu amor, meu amor, meu corpo em movimente minha voz a procura do seu proprio lamento.

Posted on May 14, 2010, in Grămada cere vârf and tagged , . Bookmark the permalink. 4 Comments.

  1. “Luna Octombrie este cea mai importanta luna din an”

    -Filozof Roman din sec IV-
    De ce? Intr-un moment de egoism pur (in spirit cu sarbatoarea Craciunului), pentru ca m-am nascut eu atunci. Dar sa revenim la Decembrie, si implicit la Craciun:

    Ah dar intrebarea initiala era cu ce il inlocuim. Avand in vedere ca luna Decembrie se termina anul, si ca din ce in ce mai mult Craciunul este asociat cu o vacanta de o saptamana pana la revelion sustin transformarea Craciunului in Festivalul Iernii.

    Cu inspiratii pagane (pentru a apela la toti ecologicisti/dacologi/alti naturisti), un accent extrem pe ski (in detrimentul snowboard-ului) si mutarea curtii de la Bucuresti pe Valea Prahovei.

    Ca simboluri inlocuim bradul cu schiurile, beteala cu urmele de slalom si luminitele cu nocturna de pe partie.

    Singurul lucru neschimbat ar ramane vinul fiert.

    In privinta cadourilor, am totdeauna mare dificultate in a deci ce iau pentru cine. De aceea inlocuim cadourile cu invitatiile. “De genul: Hai la Azuga la schi. Asta pt Bumbi&Co, normal.” Pentru restul: “Criza, domne!”

    Scuze pt. diacritice dar n-am facut marea tranzitie inca.

    Andrei

    Fondator Bumbi&Co si mare sustinator al Schiului

    • Să știi că mi-e de mare ajutor răspunsul tău. Ai scris niște chestii care îmi trecuseră și mie prin gând și tocmai mi-ai confirmat că n-ar fi o idee rea. Mulțumesc!🙂

  2. Mandra-s de tine! Verb, nerv si idee! Bravo

Leave a Reply

